توصیه به مصرف آب چاه به جای آب‌های بسته‌بندی شده غیرکارشناسی است دستگیری سه سارق خودرو در مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۴۰ فقره سرقت در مشهد (۱۶ اردیبهشت) چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور | آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها اعلام شد آیا زالودرمانی در علم پزشکی مورد تایید است؟ پدیده مد و مدگرایی خوب است یا بد؟ مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟ هر کدملی یک مراقب سلامت دارد | پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده + جزئیات
سرخط خبرها

مروری بر آخر هفته پرحادثه مشهد

  • کد خبر: ۲۰۴۳۲۵
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
مروری بر آخر هفته پرحادثه مشهد
مشهد آخر هفته پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشت.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز آخر هفته‌ای که گذشت، مشهد آبستن چهار حادثه دل‌خراش بود. در یکی از این حوادث، سطلی سنگین به گیجگاه یک کارگر خورد، دود از یک کارگاه خیاطی به آسمان برخاست، ابتدای ساعات بامدادی جمعه سه خودرو در بولوار شهید رفیعی با یکدیگر برخورد کردند و قطار حوادث پایان هفته با گازگرفتگی یک مقنی در بولوار توس متوقف شد و در این میان، آتش‌نشانان مشهدی برای کمک به حادثه‌دیدگان راهی نقاط مختلف شهر شدند.

نخستین مأموریت آتش‌نشانان مشهدی در روز‌های پایانی هفته را نجاتگران ایستگاه ۲۳ آتش‌نشانی انجام دادند و برای نجات یک کارگر که در یک پروژه ساختمانی در منطقه چهارچشمه دچار حادثه شده بود، راهی بولوار سرافرازان شدند. بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان نشان داد که در پی بی‌احتیاطی سازندگان یک واحد مسکونی، یک سطل شن از ارتفاع بر سر این کارگر سقوط کرده و منجر به مصدومیتش شده است. آتش‌نشانان پس از عملیات ایمن‌سازی محیط، مصدوم را از ساختمان خارج و برای درمان به نیرو‌های امدادی تحویل دادند.

دومین حادثه پنجشنبه شب رخ داد و مربوط به ایجاد یک آتش‌سوزی در شمالی‌ترین محله شهر بود. اهالی محله قرقی پس از مشاهده دود که از یک کارگاه خیاطی در این محله به بیرون می‌زد، بلافاصله موضوع را به آتش‌نشانی مشهد اطلاع دادند. با حضور آتش‌نشانان در محل و مشخص‌شدن گرفتاری یک نفر در کارگاه خیاطی، امدادگران بلافاصله اقداماتشان را آغاز کردند. با تلاش آتش‌نشانان ایستگاه ۴۵، فرد محبوس از میان شعله‌های آتش نجات پیدا کرد و حریق کنترل و درنهایت خاموش شد.

سومین حادثه مهم مشهد، یکی از همان حادثه‌های تکراری شهر یعنی تصادف بود. در ساعات اولیه بامداد جمعه، نیرو‌های آتش‌نشانی مشهد برای انجام عملیات نجات سه جوان سرنشین خودرو جک که با دو پراید تصادف کرده بود، راهی بولوار شهید رفیعی شدند. باتوجه‌به خطر انفجار و حریق گسترده خودرو‌های حادثه‌دیده، نیرو‌های آتش‌نشان بلافاصله اقدام به انسداد خیابان و دورکردن تماشاگران از محل کردند. هم‌زمان آتش‌نشانان ضمن پیشگیری از وقوع حریق، با برش بخش‌های جمع‌شده خودرو، مصدومان و افراد گیر افتاده را نجات داده و به نیرو‌های اورژانس تحویل دادند.

آخرین حادثه‌ای که جمعه در مشهد رقم خورد، مربوط به گرفتاری یک مقنی در چاه بود. با اعلام حادثه و در خطربودن جان یک کارگر، آتش‌نشانان از سه ایستگاه ۲۰۷، ۲۰۸ و ۲۱۴‌برای نجات مقنی راهی بولوار توس شدند.

بررسی‌ها نشان داد که این مقنی بدون رعایت اصول ایمنی در یکی از باغ‌های بولوار توس باهدف رسیدن به آب اقدام به حفر چاه کرده بود، اما پس از کندن بیست‌متر، وجود گاز‌های سمی در چاه مانع حفر بیشتر چاه شده بود. حجم گاز درون چاه به‌قدری زیاد بود که این فرد بیهوش شده بود. عملیات نجات این فرد باتوجه‌به عمق طولانی و شدت گاز، بسیار دشوار بود و حتی یکی از آتش‌نشانان در این عملیات مصدوم شد. در پایان این مأموریت دشوار، آتش‌نشانان فرد مقنی را در حالی از چاه بیرون آورده و تحویل تکنسین‌های اورژانس دادند که احتمال فوت این کارگر نیز وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->